اقتصادی

آمریکا به دنبال خرید ۶ میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک خود

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد قصد دارد ۶ میلیون بشکه نفت خام برای تحویل به ذخایر استراتژیک نفتی در ماه‌های دسامبر و ژانویه خریداری کند.

به نقل از رویترز، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد دولت جو بایدن امیدوار است بتواند 6 میلیون بشکه نفت خام برای تحویل به ذخایر استراتژیک نفتی در ماه‌های دسامبر و ژانویه خریداری کند. هدف آمریکا پر کردن این ذخایر اضطراری است.
وزارت انرژی آمریکا امیدوار است قراردادهایی برای خرید نفت با قیمت 79 دلار در هر بشکه یا کمتر امضا کند. این رقم بالاتر از 70 دلاری است که قبلاً اعلام شده بود، اما پایین‌تر از شاخص قیمت نفت خام آمریکاست که حدود 90 دلار در هر بشکه به فروش می‌رسد.

آمریکا به دنبال خرید 6 میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک خود
دولت آمریکا در سال گذشته میلادی 180 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود به فروش رساند تا بازارهای جهانی را تثبیت کرده و با افزایش قیمت نفت پس از حمله روسیه به اوکراین مقابله کند.

آمریکا از آن زمان 4.8 میلیون بشکه با قیمت متوسط کمتر از 73 دلار در هر بشکه برای پر کردن این ذخایر خریداری کرده است.
فروش 180 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا در سال گذشته باعث اعتراض برخی جمهوری‌خواهان شده که عقیده داشتند این اقدام دولت آمریکا ذخایر استراتژیک این کشور را به پایین‌ترین رقم طی 40 سال گذشته رسانده و توان پاسخگویی در برابر بحران‌های عرضه در آینده را پایین آورده است.
دولت بایدن امیدوار است استراتژی خرید دوباره نفت سود خوبی به دنبال داشته باشد چون نفت این کشور حدود 95 دلار در هر بشکه فروخته شده و با قیمت بسیار پایین‌تری خریداری می‌شود.
ترس از گسترش حمله نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و بالا گرفتن درگیری‌های منطقه‌ای قیمت نفت خام را طی روزهای اخیر افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا