مطالب متفرقه

چرا باید از اسکرابر زمین شوی استفاده کرد ؟

اسکرابر زمین شوی و یا کف شوی صنعتی یک ابزار مکانیزه، تخصصی و حرفه ای جهت انجام شست و شو و خشک کردن سطح زمین و یا سطوح دیگراست که این دو عملیات شست و شو و خشک کردن را به طور هم زمان به انجام می رساند و اساس عملکرد دستگاه زمین شوی صنعتی بر پایه برس زنی، سامانه پاشش آب و مخازن جداگانه آب تمیز و کثیف استوار می باشد. برس ماشین زمین شوی با سرعت می چرخد و آلودگی های چسبیده به سطح زمین یا سطوح دیگر را جدا کرده و در همان لحظه با حرکت دورانی برس، آب تمیز از مخزن آب تمیز بر روی سطح زمین پاشش می گردد، هم زمان با این فرآیند آب کثیف تولید شده و آلودگی های باقیمانده توسط تی لاستیکی تعبیه شده در قسمت عقب دستگاه جمع آوری شده و از طریق سامانه مکش که شامل موتور مکنده و شیلنگ مکش است، به سمت مخزن آب کثیف فرستاده می شود و در نتیجه سطح زمین تمیز و درخشان و خشک خواهد شد. مزیت وجود مخازن مجزای آب تمیز و کثیف در ماشین زمین شوی این است که این مخازن از ورود آب آلوده به چرخه شست و شو و انتقال آلودگی از یک نقطه به نقطه ای دیگر جلوگیری به عمل می آورد. دستگاه های زمین شوی صنعتی در ابعاد و مدل های متنوعی طراحی و روانه بازار می شوند و همین امرموجب می شود که بتوان جهت نظافت و شست و شوی سطح زمین با هر جنس وهر نوع از کف پوش بسیاری از محیط های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی، آموزشی،ورزشی و صنعتی و غیره از دستگاه اسکرابر یا زمین شوی استفاده نمود. در یک محیط امکان دارد به دلیل تراکم وسایل و تجهیزات قدرت مانور محیط پایین باشد و یا یک محیط گسترده باشد، برای تمام این فضاها با هر قدرت مانور و وسعتی به دلیل تنوع در دستگاه های زمین شوی می توان از یکی از مدل ها ی دستگاه زمین شوی بسته به نیاز کاربر بهره مند شد. استفاده از اسکرابر زمین شوی مزیت های فراوانی دارد که از جمله آن می توان به افزایش سرعت شست وشو، کاهش هزینه های مربوط به نظافت، افزایش قابل توجه کیفیت نظافت و شست و شو، کاهش مصرف آب، سازگاری با محیط زیست به دلیل کاهش مصرف مواد شوینده شیمیایی و غیره اشاره کرد.علاوه بر موارد ذکر شده دستگاه های مکانیزه کف شوی از کاربری آسانی برخوردار هستند و عموم کاربران قادر به استفاده از این دستگاه های کار آمد خواهند بود و هم چنین ساختار و کارکرد ماشین زمین شوی کاملا ایمن بوده و در محیط های با حساسیت بالای ایمنی و بهداشتی با اطمینان خاطر قابل استفاده می باشد.

تفاوت دستگاه ضد عفونی کننده دست چشمی با دستگاه ضدعفونی کننده پدالی :

دستگاه ضد عفونی کننده دست چشمی یا اتوماتیک یکی از ابزارهای کارآمد و مفید طراحی و تولید شده در جهت مبارزه با ویروس کرونا در شرایط حاد امروز کشور و بحران جهانی می باشد. بدیهی است لازمه مقابله با این ویروس رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی نهاد های بهداشت و درمان می باشد. یکی از عواملی که همواره در مقابله با این ویروس مورد تاکید و تایید وزارت بهداشت و درمان می باشد، شست وشوی مداوم و یا ضدعفونی کردن  دست ها می باشد. چرا که یکی از راه های شایع انتقال و انتشاراین ویروس لمس کردن اجسام آلوده می باشد، از این رو با استفاده از این دستگاه ضد عفونی کننده دست  می توان در جهت افزایش سطح سلامت جامعه و کاهش ابتلا عموم به ویروس کرونا وانتقال این ویروس گام بزرگی برداشت. این دستگاه ضدعفونی کننده محصولی بسیار کاربردی و بر مبنای رعایت پروتکل های بهداشتی و اصل فاصله گذاری اجتماعی طراحی شده است که کاربران بدون نیاز به تماس فیزیکی دست با دستگاه ضدعفونی کننده می توانند جهت ضد عفونی کردن دستان خود از این دستگاه بهره مند شوند.علاوه بر این مزیت که با استفاده از این دستگاه دیگر نیازی به تماس فیزیکی کاربر با دستگاه جهت پاشش مایع ضدعفونی کننده نمی باشد، که خود این مزیت علاوه بر ضدعفونی کردن دست کاربر، سبب جلوگیری از انتقال و انتشارویروس می شود. یکی دیگر از مزایای این دستگاه ضدعفونی کننده می توان به این نکته اشاره کرد که با استفاده از این دستگاه می توان در مصرف مواد ضد عفونی کننده صرفه جویی کرد. با این روش که با قرار دادن دست در زیر سنسور چشمی دستگاه ضدعفونی کننده و با تشخیص دست، دستگاه مایع ضدعفونی را به صورت اسپری پاشش می کند که تقریبا تمام سطح کف دست را پوشانده و دیگر نیاز به مایع بیشتر جهت آغشته کردن تمام سطح دست نمی باشد. دستگاه ضد عفونی کننده دست چشمی در مدل های مختلف ایستاده یا پایه دار ودیواری یا بدون پایه طراحی و به بازار عرضه می شود.از دیگر مزیت های این دستگاه ضدعفونی کننده نسبت به سایر مدل ها می توان به این مسئله اشاره کرد که به دلیل عدم دخالت دست و تماس کاربران متعدد با این دستگاه استهلاک کمتری داشته و در نتیجه طول عمر بیشتری خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

هنگام خرید ترولی نظافتی به چه نکاتی باید توجه شود؟

 

خرید ترولی نظافتی برخلاف این که یکی از ساده ترین ابزارهای نظافت و شست و شوی می باشد یکی از واجبات، جهت انجام امور نظافتی در محیط هایی که به دلیل سرویس دهی شبانه روزی، ملزم به انجام عملیات نظافت به صورت مداوم و متوالی در فضاهایی با مساحت های مختلف، که سرعت و کیفیت انجام امور نظافتی وزمان بندی آن برای متصدیان این محیط ها بسیارمهم می باشد، یک ابزار ضروری و پر کاربرد به شمار می آید تا بتواند تجهیزات نظافتی از جمله آب ، تی ، جارو، دستمال و مواد شوینده و غیره را به راحتی و یک جا حمل کند. جهت خرید ترولی باید به یک سری نکات توجه شود. یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این است که در چه محیطی قرار است از ترولی نظافتی استفاده شود، چرا که برای محیط های مختلف وبه منظور کاربردهای گوناگون، ترولی های نظافتی در مدل ها ی متنوع ومتفاوتی طراحی و ساخته شده اند و بنا به کاربرد در مکان های مختلف یک سری وسایل و تجهیزات اضافه تعبیه شده است. مثلا در صورتی که ترولی نظافتی برای هتل داری و بیمارستان ها طراحی شده باشد علاوه بر طبقات مختلف بر روی بدنه ترولی جهت قرار دادن دستمال، جارو، خاک انداز، تی، مواد شوینده، پاک کننده ها، سفید کننده ها و سطل، در قسمت کناری ترولی، بین برزنتی جهت حمل ملحفه ها، روبالشتی ، لباس ها و حوله های کثیف قرار داده می شود که در سایر ترولی های نظافتی به صورت متداول دیده نمی شود. هم چنین نکته دیگر این است که در صورتی که ترولی برای محیط با فضای کوچک تهیه شده باشد از نوع تک لگن آن می توان استفاده کرد اما در مواقعی که محیط مورد نظر وسیع باشد باید از ترولی دو لگنه جهت انجام امور نظافتی استفاده شود به دلیل اینکه یک لگن مخصوص آب تمیز و لگن دیگر هم برای آب کثیف می باشد. بدون ترولی نظافتی، عملیات نظافتی گوناگون باید به صورت مرحله به مرحله و مجزا انجام شود و باید پیش از شروع هر مرحله ابزار و شوینده های لازم به محل مورد نظر انتقال یابد که موجب اتلاف وقت شده و یا باید تعداد بیشتری نیروی انسانی برای نظافت هم زمان فعال باشند که خود هزینه های کلی نظافت را افزایش می دهد، اما با خرید ترولی نظافتی کاربر می تواند تمامی ابزار و مواد مورد نیاز خود را به طور هم زمان و یک جا داشته باشد و چندین عملیات نظافتی مختلف را مدیریت و اجرا نماید که در نتیجه هم در زمان و هم در هزینه و تعداد نیروی انسانی صرفه جویی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا